środa, 6 stycznia 2016

Powitanie

Witam na moim nowym blogu.
Zamierzam spróbować sił w nowym typie opowiadania. Jeszcze nie próbowałam pisać ff z zakresu kryminał/przygoda, dlatego nie wiem jak wyjdzie. Można spodziewać się mieszanki gatunkowej, studium psychologicznego postaci, romansu, wątków obyczajowych, a wszystko na tle zagadek kryminalnych, ponieważ główne postacie zawodowo zajmują się ich rozwiązywaniem.
Inspiruję się kryminałami amerykańskimi i europejskimi (szczególnie powieści skandynawskie ostatnio mnie wciągnęły), można się więc spodziewać zagadek rodem z CSI czy innych "Detektywów". Staram się to dostosować do rzeczywistości japońskiej, ale od razu zaznaczam - w Japonii nigdy nie byłam i nie miałam do czynienia z tamtejszym wymiarem sprawiedliwości, zwłaszcza (i na szczęście) w roli podejrzanego.Tamtejsza rzeczywistość bardzo różni się od rzeczywistości amerykańskiej, choćby dlatego, że policja ma większy zakres kompetencji, a dostęp do broni palnej jest objęty takimi obostrzeniami, że nawet mafia (potocznie yakuza) ma kłopot z jej zdobyciem.

Szczerze, gdy wpadłam na pomysł opowiadania tego typu od razu natknęłam się na problem, gdzie umieścić akcję. W końcu zdecydowałam się na Japonię, mimo oczywistych problemów związanych z umiejscowieniem akcji w realiach kulturowych i społecznych tak bardzo różniących się od tych panujących na Zachodzie. Jest to ff Naruto, bohaterowie są Japończykami, a więc niech miejscem akcji będzie współczesna Japonia. Nie należy jednak traktować opowiadania jako odzwierciedlenia japońskiej rzeczywistości (chociaż w pewnym zakresie staram się japońskie realia przybliżyć).
Może nawet pokuszę się o wątki sensacyjne i afery polityczne na najwyższych szczeblach władzy? Pożyjemy, zobaczymy.

3 komentarze:

  1. Już nie mogę się doczekać! P.S. Odpisałam Ci na komentarz pod nowym postem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Opowiadanie zapowiada się bardzo dobrze. W związku z tym, że przeczytałam naprawdę wiele świetnych i tych gorszych kryminałów - będę tu niesamowicie wymagająca i postaram zauważyć czy jest poprawa stylu. Oczywiście mam na myśli to o czym kiedyś wspominałam w Nakamie. Także czytając je postaram się być bardziej obiektywna i nie porównywając wykreowanych bohaterów z tymi, z poprzednich blogów. Tylko styl interpunkcyjny i ortagraficzny. Ten drugi częściej, bo z interpunkcji to co będzie mi się rzucało w oczy i czego jestem pewna. Jako, że uwielbiam takie klimaty i jestem wetaranką w czytaniu kryminałów z chęcią zobaczę jak to wyjdzie. :) Oj, jeśli chodzi o to opko na pewno będę zwracała uwagę na drobne szczegóły, więc również nie mogę się doczekać kiedy skończysz Miłość... Za długi ten tytuł, żeby pisać go z tel.kom
    Ps. Ten szablon jest prosty, ale ładny i na pewno będzie pasował do klimatu opowiadania.
    Pozdrawiam Lavana Zoro ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No no, trochę mnie przeraziłaś, bo skonstruowanie zagadek kryminalnych to dla mnie spore wyzwanie i obawiam się potknięć :) Z drugiej jednak strony to dobrze, że gustujesz w takich historiach - jak będziesz mi patrzeć na ręce i wytkniesz błedy mam szansę nie popełniać ich wielokrotnie :D Cieszę się, że podoba Ci się szablon. Zupełnie nie mam ręki do takich rzeczy, a jednak preferuję robić "oprawę" do opowiadań sama. Miło mi Cie powitać także i na tym blogu :) Pierwszy rozdział już prawie gotowy, więc pojawi się na dniach.

      Usuń